Šimečka: Progresívne Slovensko je dnes najsilnejšou liberálnou stranou v Európe

Pri pohľade na výsledky volieb do Európskeho parlamentu v iných európskych krajinách je dnes Progresívne Slovensko najsilnejším liberálnym politickým subjektom v Európe. Na dnešnej tlačovej konferencii to skonštatoval šéf progresívcov Michal Šimečka. Zároveň zdôraznil, že žiadna slovenská politická strana ešte nezískala taký počet hlasov a šesť kresiel v EP.

Vo¾by do Európskeho parlamentu Na snímke členovia hnutia Progresívne Slovensko (PS), zľava Ľubica Karvašová, predseda hnutia Michal Šimečka a Michal Wiezig. Foto: Jakub Kotian/TASR

„Sme prakticky zdvojnásobili náš zisk z roku 2019,“ povedal Šimečka. Výsledok PS podľa neho signalizuje, že je možné poraziť Smer-SD. „Je to veľmi dôležitá vzpruha do najbližších mesiacov a rokov,“ vyhlásil predseda PS. Doplnil, že ide aj o odkaz tejto vláde, „nech trochu brzdia, že nemôžu všetko“.

PS chce podľa svojho predsedu na výsledok v eurovoľbách nadviazať a zabojovať o to, aby sa vízia moderného a európskeho Slovenska presadila aj v ďalších voľbách. „Či už komunálnych a župných, alebo potom národných,“ zdôraznil Šimečka. Dodal, že jeho ambíciou je tiež ukotviť hnutie v každom regióne, meste a okrese.

Voľby do Európskeho parlamentu vyhralo hnutie Progresívne Slovensko so ziskom 27,81 percenta hlasov. Získalo tak šesť poslaneckých kresiel, ktoré obsadia Ľudovít Ódor, Veronika Cifrová Ostrihoňová, Martin Hojsík, Ľubica Karvašová, Michal Wiezik a Lucia Yar.

(sita)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac