Nový spotrebiteľský zákon obmedzuje falošné recenzie aj umelé navyšovanie cien

Nový spotrebiteľský zákon obmedzuje falošné recenzie aj umelé navyšovanie cien. Nový zákon o ochrane spotrebiteľa nadobudol účinnosť 1. júla. Upozornila na to Mária Auxtová, manažérka spoločnosti Shoptet.

„Označenie zľava či akcia aj dnes funguje na vzbudenie záujmu zákazníka. A čím je väčšia, tým lepšie. Problém je, že niektoré e-shopy umelo navýšia pôvodnú cenu a prezentujú tak vyššiu zľavu, aká je v realite,“ upozornila Auxtová. Tento stav sa snaží zákon podľa nej zmeniť.

Poznamenala, že po novom má obchodník povinnosť v každom oznámení o akcii uviesť predchádzajúcu cenu daného tovaru, pričom za takú cenu bude považovaná najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred zľavou. Ak sa tovar predával kratšie ako 30 dní, uvedie sa najnižšia cena od začiatku predaja.

 „Pre biznis a jeho zachovanie je dôležitá aj nová úprava pokút. Tie sa po novom odvíjajú od ročného obratu a majú maximálnu výšku,“ dodala Auxtová. Znižuje sa podľa nej tak pravdepodobnosť, že by jedna či dve sankcie mohli byť pre e-shop likvidačné. V prípade porušenia zákona hrozí pokuta v hodnote 2 percent z ročného obratu do výšky 200-tisíc eur.

(tasr)