Hodinové zdržanie pre semafor na Vernári? Správa ciest ukazuje na nedisciplinovaných vodičov

Na horskom priechode Vernár naďalej pokračujú práce na obnove cesty prvej triedy I/66, sprevádzajú ju aj viaceré dopravné obmedzenia. Vodiči v dopravnom servise na sociálnej sieti sa už niekoľko dní sťažujú na zdržania na jednom zo semaforov, v niektorých prípadoch aj takmer hodinové, ako aj na jeho nastavenie.

Obnova osemkilometrového úseku cez horský priechod Vernár Horský priechod Venár. Foto: TASR/Adriána Hudecová

Podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest (SSC) Jany Lukáčovej je cestná svetelná signalizácia nastavená správne. Ako uviedla pre agentúru SITA, problém vzniká vtedy, ak nedisciplinovaní vodiči aj po naskočení červenej vchádzajú na trasu a nestihnú z nej vyjsť, keď už v opačnom smere idú autá na zelenú.

Ďalším problémom sú podľa hovorkyne SSC vodiči kamiónov s dĺžkou nad 10 metrov, ktorí nerešpektujú dočasné dopravné značenie. Ich pohyb je v rekonštruovanom úseku úplne vylúčený, a to zo všetkých smerov, teda Stratenej, Telgártu, Popradu a Hranovnice. „Faktom je, že ak sa stretnú dve nákladné autá, vzniká zdržanie aj na niekoľko desiatok minút,“ poznamenala Lukáčová.

V súčasnosti dopravu v mieste stavby riadia podľa hovorkyne tri súpravy semaforov. „Dve sú umiestené na kopci a jedna v obci Vernár. Počet semaforov sa môže meniť podľa druhu prác, ktoré sa aktuálne realizujú,“ ozrejmila. Slovenská správa ciest však podľa jej slov vyvíja maximálne úsilie, aby bol horský priechod Vernár dokončený v plánovanom termíne do novembra 2024 a práce idú podľa plánu.

(sita)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac