Súčasťou zmien je totiž podľa materiálu schváleného vládou aj zníženie výšky nepeňažného príjmu z použitia motorového vozidla s alternatívnym pohonom. To by mohlo výraznejšie podporiť využívanie firemných elektromobilov na súkromné účely.
Súčasťou zmien je totiž podľa materiálu schváleného vládou aj zníženie výšky nepeňažného príjmu z použitia motorového vozidla s alternatívnym pohonom. To by mohlo výraznejšie podporiť využívanie firemných elektromobilov na súkromné účely.
„Znižuje sa daňové zaťaženie zamestnancov pri nepeňažnom príjme z použitia motorového vozidla s alternatívnym pohonom aj na súkromné účely z 1 percenta na 0,5 percenta s účinnosťou od 1. januára 2025,“ uvádza materiál. Slovenská asociácia pre elektromobilitu navrhnutú zmenu víta. „Je to konečne opatrenie, ktoré reálne podporí rozvoj elektromobility na slovenských cestách,“ uviedol pre agentúru SITA jej riaditeľ Patrik Križanský. Podobné opatrenie platí napríklad v Čechách, Rakúsku, Nemecku či Belgicku.
Novinkou v rámci podpory elektromobility je aj preradenie elektrobusov a autobusov s alternatívnym pohonom do nižšej 1. odpisovej skupiny a elektrokolobežiek a elektrobicyklov do 0. odpisovej skupiny. Aj táto zmena by mala platiť od začiatku budúceho roka.
Celý konsolidačný balíček ešte musí schváliť Národná rada SR. Rokovať o ňom bude v skrátenom legislatívnom konaní na aktuálnej septembrovej schôdzi.
(sita)