Trumpove clá zasiahli Shein a Temu. Číňania strácajú amerických zákazníkov
Čínske platformy Shein a Temu, ktoré v USA rýchlo získali popularitu vďaka nízkym cenám a agresívnej reklame, čelia dramatickému útlmu, uvádza portál Novinky. Po tom, ako Donald Trump zrušil daňovú výnimku a uvalil 90-percentné clo na lacné zásielky z Číny, prišli o svoju konkurenčnú výhodu.
Počet mesačných používateľov Temu klesol o polovicu, Shein stratil 12 percent.
Firmy zároveň výrazne znížili výdavky na reklamu – Temu až o 87 percent, Shein o 69 percent. Temu upravilo model dodávok a namiesto čínskeho tovaru teraz využíva predajcov v USA.
Zatiaľ čo v USA sa záujem o tieto aplikácie vytráca, v Európe zažívajú rýchly rast – najmä vo Francúzsku, v Španielsku a Nemecku. Tento trend však nemusí vydržať dlho.
Európska únia plánuje zaviesť poplatok za malé balíčky a britská vláda zvažuje zrušenie vlastnej výnimky z cla.
Shein sa zároveň snaží o vstup na burzu v Hongkongu po tom, ako narazil v USA aj Británii.
(tasr, lup)