Príčinami dlhodobo klesajúcej úrovne vedomostí žiakov v testovaní PISA môžu byť roztržitosť z mobilov a strach zo zlyhania

„Tridsať percent študentov zo všetkých sledovaných krajín uviedlo, že ich pri výučbe matematiky vyrušujú a rozptyľujú elektronické zariadenia. Rovnako dôležité je, že 25 percent študentov uviedlo, že ich takmer na každej hodine matematiky rušia ich spolužiaci, ktorí používajú digitálne zariadenia.“

Viac o možných príčinách neuspokojivej úrovne vedomostí u žiakov, ale aj o svetových premiantoch v testovaní PISA sa dočítate v článku Lenky Zlámalovej.

Zľava Ivana Pichaničová a minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Tomáš Drucker na tlačovej konferencii k výsledkom testovania PISA 2022. zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Mohlo by Vás zaujímaťVýsledky PISA testov pre Západ nie sú príjemné čítanie