Europarlament prijal uznesenie o transparentnosti politickej reklamy

Europarlament prijal uznesenie o transparentnosti politickej reklamy s cieľom obmedziť zasahovanie zo zahraničia. Podľa nových pravidiel musí byť politická reklama jasne označená. Jej prijímatelia ľahšie získajú informácie, či sú cieľovou skupinou, aké je cena reklamy a či je určená pre voľby alebo referendum.

S cieľom obmedziť zahraničné zasahovanie do európskych demokratických procesov bude sponzorovanie reklám krajinami mimo EÚ zakázané v období troch mesiacov pred voľbami alebo referendom.

Nové pravidlá nemajú vplyv na obsah politickej reklamy ani na procesy vedenia politických kampaní. Nemali by sa týkať ani osobných či politických názorov.

(tasr)


Štandard upozornil pred časom na nie celkom kóšer počínanie úradujúceho košického primátora Polačeka. Týkalo sa osadenia jeho vlastných úľov na streche magistrátu a personalizované označenie medu.
Prejsť na článok
Okrem nezávideniahodného stavu verejných financií, ku ktorému sa Slovensko dopracovalo za posledné roky, sa vynárajú aj ďalšie nedostatky spojené primárne s predchádzajúcim vedením krajiny. Konštatuje to súčasná šéfka rezortu hospodárstva Denisa Saková na margo výsledkov…
Prejsť na článok