Letné OH v Paríži zvýšia HDP Francúzska o 10 miliárd eur

Aktuálne začínajúce letné olympijské hry 2024 v Paríži by mali zvýšiť hrubý domáci produkt Francúzska o desať miliárd eur, okrem vládnych výdavkov by mal byť rekordný aj prílev turistov. Vyplýva to z analýzy poisťovne Allianz.

„Očakáva sa, že Paríž 2024 zvýši HDP Francúzska o 10 miliárd eur, pričom len cestovný ruch prispeje sumou 1,8 miliardy eur. Prílev turistov, ktorý by mal v roku 2024 dosiahnuť rekordných 95,2 milióna, výrazne prospeje sektoru hotelierstva, gastroslužieb a dopravy,“ uvádza sa v analýze.

Letné OH navyše vygenerujú 8,3 miliardy eur prostredníctvom výdavkov na infraštruktúru a organizáciu vrátane investícií do verejných a súkromných projektov. Podujatie podľa Allianzu tiež ponúka miestnym malým a stredným podnikom šancu získať zaujímavé zákazky, čím sa oživí aj regionálna ekonomika.

„Napríklad 25-tisíc malým a stredným podnikom, ktoré sú pripravené participovať na hrách, sú sľúbené zákazky v hodnote najmenej dvoch miliárd eur,“ priblížila poisťovňa.

Okrem hospodárskeho rastu sa podujatie snaží aj o udržateľnosť. Cieľom je podľa poisťovne znížiť uhlíkovú stopu hier o viac ako polovicu, približne na 1,6 milióna ton emisií oxidu uhličitého. V porovnaní s olympijskými hrami v Londýne v roku 2012 a v Riu v roku 2016, ide o zlepšenie až o 1,9 milióna ton CO2.

Tento cieľ sa organizátorom hier v Paríži darí napĺňať aj vďaka obnoviteľným zdrojom energie či ekologickým riešeniam, ako je podzemný vodný chladiaci systém.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac