Opravy začne Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na prelome októbra a novembra. Oprava odvodňovacieho systému predchádza výstavbe protihlukovej steny v úseku, plynulosť dopravy má narušiť čo najmenej.
Investičný riaditeľ NDS Július Mihálik upozornil, že oprava kanalizácie je rovnako dôležitá ako samotná protihluková stena. „Funkčné odvádzanie vody z vozovky zásadným spôsobom zvyšuje bezpečnosť motoristov a znižuje riziko dopravných nehôd, špeciálne na takom vyťaženom úseku,“ zdôraznil.
Práce sú rozvrhnuté tak, aby mali na plynulosť dopravy čo najmenší dosah. Nezníži sa počet jazdných pruhov, dôjde len k ich zúženiu.
Rýchly pruh bude mať dočasne 2,75 metra a pomalý 3,25 metra, maximálna povolená rýchlosť sa v danom úseku zníži na 80 km/h. Osobitnú pozornosť bude mať úsek pri križovatke Lamač. „Predstavuje neuralgický dopravný bod v danej lokalite, preto kanalizáciu na tomto mieste komplexne opravíme prioritne,“ informoval Mihálik.
Práce budú prebiehať počas pracovných dní i víkendov, ak to klimatické podmienky umožnia, aj počas večerných a nočných hodín.
Zmluvu na výstavbu protihlukovej steny v Lamači podpísala NDS vlani v lete, cena za dielo je takmer 22 miliónov eur bez DPH. Zhotoviteľom je spoločnosť Doprastav.
Vybudovať má mobilné protihlukové steny na oboch stranách diaľnice i v stredovom páse. Podľa pôvodného termínu mali dielo dokončiť a začať kolaudovať v auguste 2025, zdržanie oproti pôvodnému harmonogramu spôsobilo predĺženie v konaní o stavebnom povolení. V danom úseku sa uskutočnil nevyhnutný výrub, prekládky inžinierskych sietí i diagnostika diaľničnej kanalizácie.
(tasr)