Čínsky výrobca elektromobilov mení v Európe stratégiu, zameria sa aj na hybridy
Spoločnosť BYD podľa vedúcich pracovníkov spočiatku podcenila potrebu silnej predajnej siete, lokálnych manažérov a ponuky hybridných áut na konzervatívnejších trhoch.
Po strate pozícií v Nemecku či Taliansku čínska automobilka rýchlo prijala opatrenia: rozširuje predajnú sieť a láka manažérov z európskych značiek, vrátane skupiny Stellantis.
Kľúčovú rolu v zmene stratégie zohral poradca Alfredo Altavilla, ktorý odporučil zakladateľovi Wang Chuanfuovi, aby každý nový model BYD ponúkal aj v hybridnej verzii. Firma uznala, že čisto elektrické vozidlá sú v mnohých krajinách stále ťažko predajné.
„Je potrebné zákazníkov vzdelávať a rešpektovať ich tempo prechodu na ekologické riešenia,“ povedal Altavilla.
BYD v decembri verejne priznal zmeny a hybridy označil za „jadro európskej stratégie“. Firma odmietla komentovať podrobnosti, no viaceré kroky naznačujú systematickú revíziu prístupu na európskom trhu.
(reuters, max)