Nemecko plánuje výrazne obmedziť čínske komponenty v mobilných sieťach 5G

Nemecká ministerka vnútra Nancy Faeserová navrhuje aby sa vo verejných mobilných sieťach piatej generácie 5G od 1. januára 2026 nemohli používať kriticky dôležité komponenty od čínskych dodávateľov. Plánovaný úplný zákaz sa týka takzvanej základnej sieťovej infraštruktúry operátorov Telekom, Vodafone a Telefónica. Informuje o tom agentúra DPA, ktorá sa v utorok odvolala na zdroje oboznámené s problematikou.

Nemecko: Vláda ohlásila kroky v rámci snahy o odstránenie pravicového extrémizmu Nancy Faeserová. Foto: TASR/AP

Prísny zákaz nad rámec komponentov by sa mal zaviesť v regiónoch dôležitých z hľadiska bezpečnosti, ako sú Berlín, Porýnie a Porúria. Cieľom je zabrániť rizikám, ktoré by mohli ohroziť činnosť vlády a poškodiť hospodárstvo. Na druhej strane, vo vidieckych regiónoch, kde sa používatelia často sťažujú na slabú sieť, sa obmedzenia tohto druhu nemajú uplatňovať.

V súvislosti s plánovaným zákazom vláda v Berlíne argumentuje ani nie tak hrozbami v podobe špionáže alebo hekerských útokov, ale predovšetkým rizikami súvisiacimi s príliš veľkou závislosťou od čínskych spoločností. Plánované zmeny chce ministerstvo vnútra koordinovať s ostatnými rezortmi spolkovej vlády, predovšetkým s ministerstvom hospodárstva a ministerstvom zahraničných vecí. Konzultácie by sa podľa DPA mali začať čoskoro.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac