Šéf Zelenej vlny: Na nábreží v Bratislave by bol namiesto cyklopruhu vhodnejší buspruh

„Vhodnejší by bol klasický buspruh, ktorý by využívali aj taxikári, čím by sa opäť o niečo málo znížil počet vozidiel v bežnom pruhu. Lebo takto v bežnom pruhu stoja spolu s autami aj autobusy MHD aj taxíky," konštatuje Kasala.

Dopravný analytik ostro skritizoval zmeny v bratislavskej doprave

Mohlo by Vás zaujímať Dopravný analytik ostro skritizoval zmeny v bratislavskej doprave

Podľa neho majú cyklisti luxusnú a bezpečnú cyklotrasu na druhej strane Dunaja, na Viedenskej ceste, ktorá je paralelná s novým úsekom. Plnohodnotná možnosť pre cyklistov „tranzitovať" medzi mostmi bola aj doteraz. Budovať novú cyklotrasu na tranzitnom mestskom okruhu preto nebolo podľa odborníka úplne nevyhnutné.

Vinobranie Pezinok 2023: Pozor na výluky, niektoré večerné spoje budú posilnené

Mohlo by Vás zaujímať Vinobranie Pezinok 2023: Pozor na výluky, niektoré večerné spoje budú posilnené

Za veľmi nešťastné považuje aj technické riešenie s pevnými betónovými obrubníkmi, ktoré môžu byť nebezpečné. Ako pre vozidlá, ktoré nemajú priestor na „vyhýbací" manéver, tak aj pre cyklistov. „Som tiež zvedavý, ako si s daným úsekom poradia radlice pri odpratávaní snehu v jednom aj druhom pruhu," zamýšľa sa Kasala. Kolízne situácie sa môžu stať aj z dôvodu, že na časti cyklotrasy sú zastávky MHD. Cyklistov by videl radšej v cyklopruhu vedľa chodníka pre chodcov bližšie k Dunaju, čo je však pre chodcov nebezpečnejšie, keďže cyklisti sú takisto výrazne nedisciplinovaní.

Nové cyklopruhy na nábreží ocenil aj starosta Starého Mesta

Mohlo by Vás zaujímať Nové cyklopruhy na nábreží ocenil aj starosta Starého Mesta

„Vyhnať" automobilový tranzit z nábrežia, ak chce hlavné mesto „upokojovať" dopravu v centre mesta, považuje za legitímny cieľ, avšak poukazuje na viacero nezrovnalostí. Pripomína, že toto nábrežie je súčasťou tzv. prvého mestského dopravného okruhu, teda tzv. kapacitnej komunikácie, na ktorej môže jazdiť aj práve tranzitná doprava obchádzajúca centrum. Práve tú chce magistrát dostať z nábrežia, čo Kasala vníma ako rozpor. „Alebo rušíme prvý mestský (tranzitný) okruh? Ak áno, treba to jasne pomenovať," zdôrazňuje.

Ako alternatívnu trasu odporúča magistrát Einsteinovu ulicu, čo je kapacitná cesta, respektíve diaľnica (súčasť druhého cestného okruhu). Problémom však podľa neho môžu byť jazdy cez mosty, a to najmä cez Most SNP, ktorý je v zlom technickom stave, ako aj cez Most Apollo, ktorý je v dopravných špičkách mimoriadne vyťažený už teraz. Dlhšie jazdy po iných vyťažených trasách znamenajú aj viac exhalátov, nehovoriac o situácii, keď sa na niektorom z mostov stane dopravná nehoda.

Zabúdať podľa neho netreba ani na výrazné stavebné zahusťovanie okolia Landererovej i Továrenskej ulice, ktoré tiež priťahujú dopravu aj zo smeru nábrežia. Kasala súhlasí, že vhodnou alternatívou pre vodičov z Karlovej Vsi či Dúbravky môže byť Most Lanfranconi ako most diaľničného typu s dostatočnou kapacitou.

Rekonštrukcia hlavnej čerpacej stanice v Karlovej Vsi sa blíži ku koncu

Mohlo by Vás zaujímať Rekonštrukcia hlavnej čerpacej stanice v Karlovej Vsi sa blíži ku koncu

Šéf Zelenej vlny ale neočakáva, že by sa situácia do budúcnosti výrazne zhoršovala. Je predpoklad, že hoci časť automobilov ostane v starej trase, časť vodičov si nájde inú trasu alebo iný čas jazdy, prípadne ľudia využijú iný druh dopravy. „Toto ‚rozloženie´ stačí na to, aby sa dopravný prúd úplne nezastavil a aby úsek ostal prejazdný," dopĺňa Kasala s tým, že dopravu spomaľujú aj svetelné križovatky.

(tasr)