Talianske vládne nariadenie, umožňujúce zadržiavať neplnoletých migrantov v prijímacích strediskách

Talianske vládne nariadenie, umožňujúce zadržiavať neplnoletých migrantov v prijímacích strediskách, schválil parlament. Polícia tiež bude môcť preverovať vek migrantov.

Neplnoletí migranti bez sprievodu majú podľa súčasného talianskeho a európskeho práva nárok na priaznivejšie zaobchádzanie vrátane prístupu k rozsiahlejším sociálnym a podporným službám, a nemôžu byť vyhostení.

Nariadenie je reakciou premiérky Giorgie Meloniovej na masívny prílev migrantov za uplynulé mesiace.

Nariadenie umožňuje zadržiavať migrantov vo veku 16 či 17 rokov po dobu až do 150 dní v prijímacích táboroch pre dospelých v prípade, že miesta pre neplnoletých nie sú k dispozícii.

Strediská pre dospelých migrantov budú môcť prijať až dvojnásobný počet osôb, než je bežne povolené v období najväčšieho prílevu migrantov.

Polícia zároveň získala právomoc na vykonanie röntgenu, ktorý má odhadnúť vek mladších migrantov. Cieľom tohto opatrenia je vyhostiť migrantov, ktorí o svojom veku klamali.

UNICEF upozornil Taliansko, že nariadenie môže porušovať Dohovor o právach dieťaťa a na jeho základe by mohlo dôjsť k porušovaniu práv maloletých.

Do Talianska prišlo tento rok približne 152-tisíc migrantov, čo je o takmer 60-tisíc viac v porovnaní s rovnakým obdobím počas minulého roka. Približne 11 percent tvoria maloletí migranti bez sprievodu.

(tasr, reuters)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac