Lukasz Krupski poskytol nemeckým médiám znenia sťažností zákazníkov na brzdiaci a samoriadiaci softvér Tesly, pričom zdôraznil, že jeho pokusy interne riešiť problémy boli ignorované.

Krupski tvrdí, že disponuje údajmi, ktoré dokazujú, že požiadavky bezpečnej prevádzky vozidiel neboli dodržané. Za jeden z hlavných nedostatkov označil takzvané fantómové brzdenie, pri ktorom vozidlá reagujú náhlym spomalením alebo zastavením na neexistujúce prekážky. Podobne neodôvodnene sa nafukujú aj airbagy, hoci tieto prípady nie sú časté.

Za týchto okolností podľa Krupskeho „sme v podstate všetci súčasťou experimentu na cestách, pretože aj keď nemáte Teslu, vaše deti môžu ísť práve po chodníku". Priznal, že za posledný polrok, odkedy zverejnil informácie o Tesle, „takmer nespí".

Americké ministerstvo spravodlivosti od januára vyšetruje Teslu v súvislosti s funkciami asistovaného riadenia. Tesla tiež čelila podobným otázkam od agentúr vrátane Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky o svojom systéme autopilota.

(bbc)