"Samotná prekládka sa začala v pondelok 4. decembra. Na túto technickú operáciu použili stavbári špeciálny žeriav s dlhým výsuvným ramenom. Jednotlivé časti bolo treba premiestniť ponad jestvujúci cestný most, ktorý sa nachádzal približne dva metre od tejto lávky," priblížil kraj na svojom webe s tým, že cyklolávka váži 13 ton a a je dlhá 36 metrov.
„Jednotlivé diely sme premiestňovali v celku, aj s mostovkou a zábradlím. Ľavý nosník meral 15 metrov a vážil 4 600 kg, podpera vážila 400 kg a pravý nosník s dĺžkou 24 metrov vážil až 8 100 kg,“ upresnil vedúci úseku správy a údržby ciest Správy ciest Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Martin Samek.
Pôvodná cyklotrasa sa zruší a posunie sa približne 60 metrov v smere proti toku Šúrskeho kanála. "Na premostenie sa použila jestvujúca konštrukcia mosta. Nová poloha mosta je umiestnená kolmo na tok kanála, a preto bolo nutné pôvodnú konštrukciu skrátiť o tri metre a upraviť na nové výškové usporiadanie," uviedol kraj.
Práce zastrešuje Správa ciest (SC) BSK. Zmluvná cena diela je 177 131,77 EUR. Celá stavba by mala byť ukončená začiatkom roka 2024.
(bsk)