Najlepšími opatreniami v súvislosti s vysokými cenami potravín sú konkurencia na trhu

Najlepšími opatreniami v súvislosti s vysokými cenami potravín sú konkurencia na trhu. Uviedol to v Jozef Hajko (KDH) s tým, že opatrenia vlády sa míňajú účinkom.

Na trhu je podľa neho potrebná konkurencia, čo by mal zmapovať Protimonopolný úrad (PMÚ) SR. „Vznikajú situácie, kde niektoré subjekty využívajú svoje dominantné postavenie. Pokiaľ má PMÚ nedostatok kompetencií a personálu, tak im tie kompetencie dajme a personál mu doplňme, aby si mohol robiť svoju robotu,“ objasnil.

Pre zníženie cien potravín je podľa Hajka potrebná aj náprava situácie s energiami. Poukázal pritom na údaje z Eurostatu, podľa ktorých oproti novembru v roku 2022 narástli ceny výrobcov v novembri 2023 o 11 percent. „Ceny energií, ktoré sú vysoké pre firmy, vyháňajú nielen ceny služieb a produktov, ale prenášajú sa aj do cien potravín,“ dodal. Preto ako druhé opatrenie uviedol poriadnu vládnu energetickú politiku, ktorá navrhne, akým spôsobom bude pristupovať k firmám na základe ich požiadaviek.

Taktiež navrhol zväčšenie priestoru pre lokálne potraviny. „Máme tu predaj z dvora, ale je veľmi komplikovaný. Zjednodušme ten systém, osloboďme to od DPH, koľko sa len dá a rozprúďme predaj lokálnych produktov, ktorý prispeje lokálnym poľnohospodárom, ale môže byť aj konkurenciou voči potravinám v predajných reťazcoch,“ uzavrel Hajko.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac