Ide o poslednú nerozostavanú časť diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Je to veľmi dobrá správa,“ zhodnotil minister. Ráž ešte v polovici marca po stretnutí so starostami dotknutých obcí z Liptova a Turca deklaroval, že jedinou možnou alternatívou výstavby úseku je tunelový variant.

Hľadá sa bývalý riaditeľ. Do práce chodí, no predsa ho tam nevidno...

Mohlo by Vás zaujímať Hľadá sa bývalý riaditeľ. Do práce chodí, no predsa ho tam nevidno...

Medzi starostami však vo veci naďalej nepanuje úplná zhoda – z ôsmich obcí väčšina podporuje tunelový variant, dve obce, Krpeľany a Ratkovo, sú proti. Boja sa straty podzemných vôd.

Podali preto odvolanie voči výnimke z vodnej EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie, pozn. TASR), ktorú pre úsek udelil Okresný úrad v Žiline. Aktuálne o odvolaní rozhoduje ministerstvo životného prostredia (MŽP), sekcia vôd.

„MŽP ešte nevydalo rozhodnutie. V záujme urýchlenia procesov sme však podali žiadosť o územné rozhodnutie vopred, aby si príslušný úrad vec mohol naštudovať,“ vysvetlila hovorkyňa rezortu dopravy Petra Poláčiková.

V Košiciach krachujú predajne. V obľúbenej fastfoodovej prevádzke sa už nenajete

Mohlo by Vás zaujímať V Košiciach krachujú predajne. V obľúbenej fastfoodovej prevádzke sa už nenajete

Okrem Krpelian a Ratkova vzniesli námietku aj ďalší účastníci. Z rezortu životného prostredia potvrdili, že aktuálne sa dôkladne oboznamujú so spisovým materiálom.

„A to s cieľom rozhodnúť v ďalšom procese objektívne a v súlade s platnou legislatívou,“ poznamenali. Odhadovaná suma za výstavbu úseku diaľnice D1 Turany – Hubová sa pohybuje okolo miliardy eur.

(tasr, kol)