Izrael spustil vplyvovú kampaň namierenú na černošských zákonodarcov
Kampaň je namierená na mladých ľudí „progresívneho razenia“ v USA a Kanade, používa falošné webové stránky či účty na sociálnych médiách na propagáciu obsahu, ktorý je „proizraelský, protipalestínsky a protimoslimský“, uvádza investigatívny portál Fake Reporter. Účty tiež šíria dezinformácie o rastúcom antisemitizme na amerických univerzitách.
Cez verejné obstarávanie sa ku kampani dostala spoločnosť Voices of Israel, súkromná reklamná firma založená ministerstvami pre strategické záležitosti a verejnej diplomacie.
Na webovej stránke spoločnosti sa uvádza, že „Voices of Israel má dohodu o spoločnom podniku so štátom Izrael pod vedením ministerstva pre záležitosti diaspóry na boj proti antisemitizmu“, a že jej základnými cieľmi je „zlepšiť obraz Izraela na globálnej scéne a bojovať proti delegitimizácii a novému antisemitizmu na celom svete pomocou nástrojov verejnej diplomacie“.
Ministerstvo pre záležitosti diaspóry poprelo účasť na odhalenej vplyvovej operácii, ale zdroj z rezortu pre denník Haaretz potvrdil, že „vo všeobecnosti“ ministerstvo financuje oficiálne aj neoficiálne kampane.
Jednou z najrozšírenejších dezinformácií, ktoré šírili falošné účty na sociálnych sieťach, bolo priame prepojenie medzi Agentúrou OSN pre palestínskych utečencov (UNRWA) a hnutím Hamas.
(haaretz)