Blokovanie nášho trhu pred konkurenciou nikdy neviedlo k dobrým výsledkom, uviedol na konferencii v Bratislave Siegfried Russwurm, prezident Spolkového zväzu nemeckého priemyslu.
Na otázku Štandardu sa vyjadril, že „čínski výrobcovia sú naozaj oveľa viac konkurencieschopní, ako európske automobilky“. No dodal, že „je niečo úplne iné, ak sú čínski výrobcovia dotovaní čínskou vládou“.
„Ak sú to neférové dotácie, potom máme WTO praktiky a sankcie určené na to, aby tento efekt zrušili,“ skonštatoval, pričom kritizoval cestu, akou sa vydali Spojené štáty, ktoré de facto zavreli svoj trh pred čínskymi autami.
Podobné závery vyplývajú aj analýz ďalších think tankov. Kielsky inštitút odhaduje, že 20-percentné clo by „pravdepodobne“ znamenalo vyššie ceny pre konečných spotrebiteľov, keďže výrobné, energetické a mzdové náklady v bloku sú „výrazne drahšie“ ako v Číne.
Viac sa téme venuje Samuel Kolesár: