Čínske automobilky vyzvali EÚ, aby opravila svoje zistenia o elektromobiloch

Čínske automobilky vyzvali EÚ, aby opravila svoje zistenia o elektromobiloch. Uviedla to tento týždeň na vypočutí v Európskej komisii čínska priemyselná skupina, ktorá zastupuje 12 tamojších výrobcov automobilov.

Čínska obchodná komora pre dovoz a vývoz strojov a elektronických výrobkov (CCCME) vo štvrtok na vypočutí uviedla, že predbežné hodnotenie Bruselu je nezlučiteľné s pravidlami samotnej EÚ aj Svetovej obchodnej organizácie (WTO).

„Sme veľmi znepokojení. Naliehame na Komisiu, aby napravila tieto nezákonné zistenia a ukončila vyšetrovanie,“ povedal v piatok na brífingu novinárom viceprezident CCCME Š‘ Jung-chung. EÚ zaviedla 5. júla predbežné clá vo výške od 17,4 percent do 37,6 percent na elektromobily vyrobené v Číne vrátane čínskych značiek BYD, Geely a SAIC, ako aj na modely vyrábané v Číne západnými automobilkami, ako Tesla a BMW.

Š‘ Jung-chung uviedol, že domáci európski výrobcovia majú stabilný podiel na trhu v EÚ, preto neexistujú žiadne známky bezprostrednej ujmy a straty európskeho výrobného odvetvia neboli spôsobené dovozom. Vyšetrovaniu podľa neho chýba transparentnosť a je zaťažené procesnými anomáliami.

(reuters, tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac