Dôvodom sú podľa vládnych sociálnych demokratov všeobecné problémy v automobilovom priemysle, informovala agentúra DPA.
Je potrebné napríklad preskúmať, do akej miery možno cielene podporovať malé a stredné elektrické autá európskych výrobcov podľa francúzskeho vzoru, uviedol vo štvrtok Detlef Müller, podpredseda frakcie SPD v nemeckom parlamente.
Francúzsko tento rok spustilo štátny financovaný lízingový program pre menšie elektromobily so splátkami od 100 eur mesačne. Ponuka je určená ľuďom s nízkymi príjmami, ktorí sú z pracovných dôvodov odkázaní na automobil a bývajú aspoň 15 kilometrov od svojho pracoviska.
V prípade o niečo väčších vozidiel sa môže mesačná lízingová splátka vyšplhať až na 150 eur.
V roku 2024 bolo uzavretých 50-tisíc lízingových zmlúv tohto druhu. Žiadosti na tento rok už nie je možné podávať. S obnovením ponuky zvýhodneného lízingu sa počíta v budúcom roku. Podmienkou je, aby kúpna cena vozidla bola nižšia ako 47-tisíc eur a hmotnosť pod 2,4 tony.
Müller pripomenul aj súčasnú krízu v skupine Volkswagen. „Výrobcovia automobilov musia urobiť všetko pre to, aby boli konkurencieschopní. Nesmie sa to však diať na úkor našich podnikov a našich zamestnancov,“ povedal.
Vláda sociálnodemokratického kancelára Olafa Scholza pripravuje súbor opatrení, ktoré podporia automobilový priemysel v tomto úsilí, napríklad lepšími možnosťami odpisovania a silnejšími daňovými stimulmi pre nákup elektrických áut na firemné účely, dodal Müller.
Dopyt po elektromobiloch v Nemecku sa prepadol po zrušení štátnych nákupných stimulov v decembri minulého roka.
(tasr)