FB a IG budú spoplatnené, nie je jasné odkedy
Spoločnosť Meta, ktorá vlastní obe spomenuté aplikácie, oznámila spoplatnenie služieb od začiatku novembra. Používatelia, ktorí si zaplatia mesačné predplatné, nebudú terčom zberateľov dát, a nebude sa im zobrazovať cielená reklama. Od tých, ktorí nezaplatia, bude Meta zhromažďovať údaje pre svoj reklamný model.
Rozdiel v predplatnom závisí od toho, či chcú mať používatelia prístup cez počítač alebo cez smartfón.
Tento krok prichádza v čase, keď Meta čelí odporu regulačných úradov, zákonodarcov a súdov v rámci Únie v súvislosti s nejasným používaním zhromaždených dát.
Spoločnosť uviedla, že od 6. novembra dočasne zastavuje zobrazovanie reklám maloletým v rámci EÚ, Európskeho hospodárskeho priestoru a Švajčiarska. Hovorca však neobjasnil, kedy sa spustí systém predplatného.
(politico)