Slovensko je pre Indiu relevantným partnerom, uviedol minister zahraničných vecí Juraj Blanár

Slovensko je pre Indiu relevantným partnerom, uviedol minister zahraničných vecí Juraj Blanár v Dillí po stretnutí s indickým ministrom zahraničných vecí Subrahmanyamom Jaishankarom a štátnym tajomníkom pre obranu a obrannú produkciu indického ministerstva obrany Giridharom Aramanem.

„S indickým ministrom zahraničných vecí sme sa jasne zhodli v téme posilnenia ekonomickej diplomacie. Z našej strany máme záujem intenzívnejšie využívať ekonomických diplomatov v krajinách Ázie, ktoré sú pre nás zaujímavé. Naša vláda pripravuje novú slovenskú zahranično-politickú stratégiu práve pre región Indo-Tichomoria,“ uviedol Blanár, ktorý to považuje za naplnenie programového vyhlásenia vlády o zahraničnej politike na všetky svetové strany.

„Štátneho tajomníka obrany a obranného priemyslu v Indii sme informovali o našej obchodnej misii, ktorej súčasťou sú i spoločnosti podnikajúce v tejto oblasti. India je v súčasnosti najväčším importérom obrannej techniky a slovensko-indické vzťahy tu majú dlhú a úspešnú históriu. Naše partnerstvo trvá už viac ako tri desaťročia,“ dodal Blanár.

V priebehu posledných piatich rokov sa vzájomný obchod medzi Slovenskom a Indiou strojnásobil a vlani dosiahol svoje historické maximum – 870 miliónov eur. V SR investuje India predovšetkým prostredníctvom automobilky Jaguar Land Rover či iných firiem.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac