Obchodná vojna s Čínou by poškodila automobilový priemysel Slovenska

Obchodná vojna s Čínou by poškodila automobilový priemysel Slovenska, upozornil riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) Patrik Križanský. Antisubvenčné opatrenia by podľa asociácie konkurencieschopnosť európskeho automobilového priemyslu oproti nastupujúcim čínskym automobilkám nevyriešili.

Čínska vláda pohrozila odvetnými clami na dovoz vozidiel vyrobených v Európskej únii (EÚ) a v USA po tom, ako Brusel začal vyšetrovať čínske dotácie na elektromobily a Washington oznámil zvýšenie ciel na tovary vyrobené v Číne.

„V diskusiách o zavedení dovozných ciel na čínske elektromobily by sme ako krajina mali stáť na strane tých, ktorí takéto zásahy do ekonomiky odmietajú. Proti zavádzaniu ciel sa nedávno vyjadrili nemecký kancelár Scholz či švédsky premiér Kristersson. Takéto clá však napríklad odmieta aj nemecký Zväz automobilového priemyslu VDA či šéfovia automobiliek BMW alebo Mercedes-Benz,“ uviedol Križanský.

Šéf SEVA pripomenul, že európske automobilky by v prípadnej obchodnej vojne s Čínou mohli prísť o čínsky trh, ktorý je najväčším na svete.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac