České ministerstvo práce a sociálnych vecí navrhuje príplatky pre ľudí, ktorí pracujú z domu

České ministerstvo práce a sociálnych vecí navrhuje príplatky pre ľudí, ktorí pracujú z domu, ako náhradu nákladov. Zamestnávatelia by mali zamestnancom vyplatiť za každú odpracovanú hodinu 4,50 českých korún, čo predstavuje za mesiac približne 720 korún, v prepočte necelých 30 eur.

„Suma má reprezentovať náklady, ktoré by zamestnancovi mohli vzniknúť,“ uviedlo ministerstvo v návrhu vyhlášky, ktorá čaká na pripomienky. Zmienené náklady tvoria napríklad spotreba elektriny a plynu, poplatky za vodu, vykurovanie či vývoz odpadu.

„Suma vychádza z údajov o spotrebe dospelej osoby v priemernej domácnosti za jednu hodinu,“ dodalo ministerstvo. Podľa novely zákonníka práce náhrady nie sú súčasťou zárobku, a preto sa nezdaňujú.

Zamestnávatelia budú môcť poskytnúť aj vyššiu sumu alebo aj vôbec nič. Všetko bude závisieť od dohody obidvoch strán. Pôvodne ministerstvo práce v novele plánovalo, že paušál bude slúžiť ako minimálna suma, proti tomu sa však postavili niektoré ďalšie ministerstvá aj zamestnávateľské zväzy.

Podľa nich by povinné platenie nákladov za home office zvýhodňovalo ľudí pracujúcich z domu oproti tým, ktorí do práce dochádzajú. Ľudia na home office podľa zamestnávateľov na tom ušetria, pretože nemusia platiť za dopravu a kupovať si obedy v reštaurácii. Navyše ušetria aj časovo na rozdiel od pracovníkov, ktorí do práce a späť cestujú aj dve a viac hodín denne.

(tasr, novinky.cz)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac