BRATISLAVA – Obchodný gigant Trendyol plánuje tento rok rozšíriť svoje pôsobenie do strednej a východnej Európy. Ponukou sa zameriava predovšetkým na módu a môže sa stať výraznou konkurenciou pre mnohé zabehnuté stránky.
Spoločnosť Trendyol má podľa vedenia v Európe veľké plány. Postupne chce v dvoch etapách preniknúť do viacerých európskych krajín. „Na východoeurópsky trh vstúpime v prvom štvrťroku 2024. Začneme Rumunskom, Gréckom, Maďarskom a Českou republikou a v nasledujúcom období budeme zvyšovať počet krajín na trhu,“ informoval generálny riaditeľ Trendyol Group Erdem Inan.
Následne by mal v ďalšej vlne prísť aj na Slovensko. „Po tom, ako naše aktivity dosiahnu určitú vyspelosť, vstúpime na trhy Poľska, Slovenska a Bulharska. Naším cieľom je osloviť 2 milióny aktívnych zákazníkov a presiahnuť 4 milióny objednávok na východoeurópskom trhu do konca roka 2024, pričom plánujeme dosiahnuť objem obchodu 350 miliónov dolárov,“ dodal Inan.
Trendyol sa v rámci online trhoviska venuje predaju tovaru od externých obchodníkov, kde majú okrem módy zastúpenie aj domáce potreby a elektronika. Týmto spôsobom fungujú aj iné značky, ako Zalando či About You. Očakáva sa, že tieto e-shopy budú jeho veľkou konkurenciou, keďže ich už Slováci dobre poznajú a mnohí využívajú ich služby.
„Zalando vždy dôkladne sleduje každú zmenu na e-commerce trhu ako aj aktivity konkurencie. Naďalej sa však zameriavame najmä na napĺňanie potrieb našich zákazníkov a rozširovanie podnikania na Slovensku a ďalších trhoch, kde pôsobíme,” uviedla pre Bratislavský Štandard spoločnosť Zalando.
Trendyol založila v roku 2010 turecká podnikateľka Demet Mutluová, ktorá má v súčasnosti iba 6,96 percentný podiel, väčšinový má čínska skupina Alibaba. Okrem internetového predaja ponúka na svojich platformách aj iné služby, ako prepravnú infraštruktúru, predaj z druhej ruky či rozvoz potravín a jedál.
Spoločnosť udáva, že cez jej platformu predáva tovar 250-tisíc obchodníkov a nakupuje viac ako 30 miliónov zákazníkov. Z európskych krajín má Trendyol svoje pobočky otvorené v Nemecku a Holandsku. Práve medzinárodná expanzia je prioritou v ich budúcej vízii, keďže v Nemecku sa im veľmi darí.