Gigantický e-shop z exotického Turecka príde čoskoro aj na Slovensko

BRATISLAVA – Obchodný gigant Trendyol plánuje tento rok rozšíriť svoje pôsobenie do strednej a východnej Európy. Ponukou sa zameriava predovšetkým na módu a môže sa stať výraznou konkurenciou pre mnohé zabehnuté stránky.

shopping-4000414_1280 Ilustračná snímka. Foto: Pixabay

Spoločnosť Trendyol má podľa vedenia v Európe veľké plány. Postupne chce v dvoch etapách preniknúť do viacerých európskych krajín. „Na východoeurópsky trh vstúpime v prvom štvrťroku 2024. Začneme Rumunskom, Gréckom, Maďarskom a Českou republikou a v nasledujúcom období budeme zvyšovať počet krajín na trhu,“ informoval generálny riaditeľ Trendyol Group Erdem Inan.

Následne by mal v ďalšej vlne prísť aj na Slovensko. „Po tom, ako naše aktivity dosiahnu určitú vyspelosť, vstúpime na trhy Poľska, Slovenska a Bulharska. Naším cieľom je osloviť 2 milióny aktívnych zákazníkov a presiahnuť 4 milióny objednávok na východoeurópskom trhu do konca roka 2024, pričom plánujeme dosiahnuť objem obchodu 350 miliónov dolárov,“ dodal Inan.

Trendyol sa v rámci online trhoviska venuje predaju tovaru od externých obchodníkov, kde majú okrem módy zastúpenie aj domáce potreby a elektronika. Týmto spôsobom fungujú aj iné značky, ako Zalando či About You. Očakáva sa, že tieto e-shopy budú jeho veľkou konkurenciou, keďže ich už Slováci dobre poznajú a mnohí využívajú ich služby.

„Zalando vždy dôkladne sleduje každú zmenu na e-commerce trhu ako aj aktivity konkurencie. Naďalej sa však zameriavame najmä na napĺňanie potrieb našich zákazníkov a rozširovanie podnikania na Slovensku a ďalších trhoch, kde pôsobíme,” uviedla pre Bratislavský Štandard spoločnosť Zalando.

Nový e-shop by mal zvýšiť konkurenciu. Foto: Pixabay

Trendyol založila v roku 2010 turecká podnikateľka Demet Mutluová, ktorá má v súčasnosti iba 6,96 percentný podiel, väčšinový má čínska skupina Alibaba. Okrem internetového predaja ponúka na svojich platformách aj iné služby, ako prepravnú infraštruktúru, predaj z druhej ruky či rozvoz potravín a jedál.

Spoločnosť udáva, že cez jej platformu predáva tovar 250-tisíc obchodníkov a nakupuje viac ako 30 miliónov zákazníkov. Z európskych krajín má Trendyol svoje pobočky otvorené v Nemecku a Holandsku. Práve medzinárodná expanzia je prioritou v ich budúcej vízii, keďže v Nemecku sa im veľmi darí.


Marxistická interpretácia požiadavky na rovnakú odmenu za rovnakú prácu poškodzuje ekonomiku. Otvára priestor, aby štát neprimerane vstupoval do súkromných vzťahov. Napríklad britský pracovný tribunál núti spoločnosť Next odmeňovať predavačky rovnako ako skladníkov.

prečítať viac

V sobotu v noci prišli zo Spojených štátov dve správy. Jedna je dobrá, druhá výrazne horšia.

prečítať viac

Prelomový rozsudok rodinného súdu v Londýne ukázal, aké dôležité je puto matky a jej dieťaťa, a rovnako právo na jeho vývin v rodine s matkou. Hoci dieťa adoptoval homosexuálny pár mužov a odmietal ho pustiť k biologickej matke, súd v podobných prípadoch stanovil jasné pravidlá v prvom rozsudku tohto druhu. Viac v článku.

prečítať viac