Takmer všetci influenceri zverejňujú príspevky s komerčným obsahom, ale len jeden z piatich uvádza, že ich obsah je reklama
Z tejto vzorky až 358 influencerov bude komisia ďalej skúmať a bude ich kontaktovať so žiadosťou, aby dodržiavali platné pravidlá. V prípade potreby môžu prijať ďalšie opatrenia na presadzovanie práva.
Z výsledkov taktiež vyplynulo, že až 78 percent influencerov na sociálnych sieťach zarábalo, avšak len 36 percent bolo registrovaných ako obchodníci. Tretina z nich neuviedla vo svojich príspevkoch žiadne údaje o spoločnosti, napríklad e-mailovú adresu, názov spoločnosti, poštovú adresu alebo registračné číslo. Takmer štyria z desiatich nepoužívali správne označenie komerčného obsahu ako je napríklad „platené partnerstvo“ na Instagrame. Zjednodušili si to tým, že ho označili ako spolupráca, partnerstvo či poďakovali partnerskej značke. Až 40 percent influencerov podporilo taktiež svoje vlastné produkty, služby alebo značky. Z nich 60 percent nezverejňovalo reklamu dôsledne alebo vôbec.
(sita)