Radnica o tom informovala na sociálnej sieti. Zámer je aktuálne vo fáze posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a krajskí cestári predostreli tri možné varianty.

Silný vietor na horách nás potrápi aj v utorok. Meteorológovia zvýšili výstrahy

Mohlo by Vás zaujímať Silný vietor na horách nás potrápi aj v utorok. Meteorológovia zvýšili výstrahy

Obchvat bude dlhý viac ako štyri kilometre

Všetky sa začínajú na ceste II/537 medzi osadami Tatranské Zruby a Nový Smokovec a končia na rovnakej ceste v úseku medzi Horným Smokovcom a riaditeľstvom Horskej záchrannej služby.

Vyplýva to zo zverejnených údajov v zámere EIA. V každom z navrhovaných variantov sa uvažuje s vybudovaním ôsmich mostných objektov a štyroch okružných križovatiek.

Trasovanie stavby je v lokalite medzi Horným a Dolným Smokovcom a v závislosti od variantu bude obchvat dlhý niečo viac ako štyri kilometre.

Záchody pri Zamkovského chate by mal vlastniť národný park

Mohlo by Vás zaujímať Záchody pri Zamkovského chate by mal vlastniť národný park

Vysoká nehodovosť a tvorba kolón

V zámere sa okrem iného uvádza, že stavba by mala byť rozdelená do dvoch etáp, pričom s realizáciou sa počíta v rokoch 2027 až 2032. Účelom stavby je vybudovanie dopravného obchvatu mestskej a administratívnej časti mesta Vysoké Tatry a odklonenie dopravy mimo centra Starého Smokovca.

Dôvodom sú narastajúce požiadavky na dopravnú infraštruktúru, nevyhnutnosť zvyšovania dopravných potrieb a nevyhovujúcich dopravných podmienok na súčasnej ceste II/537.

Som Tibor Egry a budem vám hrať funky. S legendou o diskotékach, či o pripravovanej knihe

Mohlo by Vás zaujímať Som Tibor Egry a budem vám hrať funky. S legendou o diskotékach, či o pripravovanej knihe

„Vysoká intenzita dopravy na ceste II/537 prechádzajúcej zastavaným územím obce a jej nevyhovujúce technické parametre podmieňujú vysokú nehodovosť a tvorbu kolón. Prejazdy nákladných vozidiel cez zastavané územie sídiel majú vo všeobecnosti negatívny vplyv na statiku budov a kvalitu cestnej vozovky, čo sa prejavuje jej deformáciou,“ uvádza sa okrem iného v zámere EIA.

Obchvat by mal prispieť k odbremeneniu najmä tranzitnej dopravy cez obytné časti a k zmierneniu dopadov dopravy na životné prostredie. Má tiež eliminovať kolóny, hluk a emisie.

(tasr, kol)