Záujem mužov o rodičovskú dovolenku stúpol. Firmy evidujú 40 percentný nárast

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Schreiber group, ktorý sa uskutočnil od januára do júna 2024 na vzorke tisíc respondentov.

„Materská a rodičovská dovolenka je v dnešnej dobe prežívaná, chápaná a riešená úplne inak ako pred pár rokmi,“ uviedol výkonný riaditeľ Schreiber group Martin Miklánek. Dodal, že jedným z dôvodov je, že sa ženy začali viac presadzovať na najvyšších pozíciách a čoraz častejšie zastávajú kľúčové manažérske pracovné pozície.

Druhým faktorom, prečo muži idú na rodičovskú dovolenku, je podľa neho oddych alebo čas na kariérnu zmenu.

Z prieskumu takisto vyplynulo, že až 68 percent párov preferuje kariérny život a pracovné úspechy v porovnaní s materstvom. V prípade jednotlivcov, 77 percent z nich sa pre kariérny úspech nechce dlhodobo viazať vrátane manželstva.

(tasr)