Nemecké školy sú peklo, opísala učiteľka skúsenosti s migrantskými žiakmi

„V našej všeobecnej škole malo 80 až 90 percent žiakov migrantský pôvod. Mnohí pochádzajú z islamských krajín ako je Irak, Sýria, Turecko, Alžírsko, Bosna, Čečensko, Afganistan a Pakistan, ale aj z Ruska a severnej Afriky,“ vysvetlila Ebelová pre Focus.

Nikto podľa nej nechce otvorene povedať, čo stojí za nárastom násilia v školách. „Za eskaláciu násilia v triedach a na ihriskách sú zodpovední študenti z radov migrantov, teda dospievajúci chlapci,“ poznamenala učiteľka nemčiny, dejepisu a spoločenských vied.

Títo mladí ľudia sa odmietajú venovať argumentácii. „Ide skôr o to, kto udrie rýchlejšie. A za to ich ostatní oslavujú. Mnohí sa venujú bojovým umeniam, myslia si, že pevné silné telo je najlepšie,“ dodala.

V kultúrach, z ktorých tieto deti pochádzajú, „prevládajú odlišné predstavy o mužskosti a ženskosti“, priblížila s tým, že muž často niečo znamená len vtedy, keď sa môže presadiť proti iným silou.

Dominantní chlapci, ktorí vedia používať palné zbrane, nože alebo boxery, sú podľa Focusu považovaní za „mužných“. „Pre niektorých študentov je nôž vo vrecku nohavíc alebo školského batohu normálny,“ dodala Ebelová.

„Konflikt medzi Turkami a Kurdmi alebo medzi moslimami a jezídmi je takmer na dennom poriadku,“ opísala najdôležitejší problém integračných snáh – vnútornú diverzitu a vzájomnú neznášanlivosť samotných migrantov a ich detí.

Zatiaľ čo muži učitelia majú medzi študentmi relatívne dobré postavenie, ženy musia znášať intenzívne nepriateľstvo. „Keď nás študenti chcú uraziť, zvyčajne to robia sexualizovaným jazykom,“ povedala učiteľka pre Focus.

Pri Ebelovej vyjadrení solidarity s Izraelom 7. októbra 2023 tiež niektorí študenti reagovali výkrikmi „Alláhu akbar“, „Heil Hitler“ či „Hamas, Hamas“. Rodičia týchto detí ju zase pri trestaní obviňovali z rasizmu – ona sama je pritom členkou Kurdskej komunity v Nemecku a Spoločenstva pre ohrozené národy.

(sab)