Vyjadrovanie zamestnávateľa výhradne k práci preferuje 44 percent respondentov. Ukázal to prieskum agentúry Focus pre pracovný portál Profesia.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť Alma Career.

Iba osem percent opýtaných považuje za dôležité, aby k spoločenskej udalosti (vojna, atentát) vyjadril zamestnávateľ aj verejne. Ďalšia desatina ľudí zase žiada, aby takéto vyjadrenie ostalo interne vo firme a tretine na tom vôbec nezáleží.

Najväčšiu podporu má angažovanosť zamestnávateľov v Bratislavskom kraji (27 percent), najmenej v Trnavskom kraji.

Z prieskumu plynie, že ochota zamestnávateľov vyjadrovať sa je vyššia v mestách s aspoň 50-tisíc obyvateľmi a medzi vysokoškolsky vzdelanými ľuďmi.

V posledných rokoch rastie tlak na firmy, aby sa vyjadrovali k spoločenským otázkam. Napríklad v USA či západnej Európe je bežné, že veľké korporácie podporujú rôzne iniciatívy.

(tasr, max)