Vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré vlastní investičná skupina Penta, kupuje načítanejší printový bulvárny denník Nový Čas.
Portfólio vydavateľstva News and Media Holding (NMH) sa rozširuje o bulvárny denník Nový Čas. Kúpu denníka oficiálne potvrdilo aj vydavateľstvo News and Media Holding a spoločnosť FPD Media a. s.
„Akvizícia Nového času vytvára pre náš mediálny dom vynikajúcu príležitosť na podstatné rozšírenie našej ponuky. Máme veľký rešpekt k výsledkom, ktoré ľudia pracujúci pre Nový čas a jeho vlastníci dokázali za celú históriu tejto značky dosiahnuť. Verím, že touto transakciou začíname spolu s Novým Časom písať ďalšiu kapitolu úspešného mediálneho príbehu, ktorý vytvorí vynikajúcu ponuku ako pre čitateľa, tak pre nášho inzertného klienta,“ povedal generálny riaditeľ NMH Michal Teplica.
„Vstup NMH do našej spoločnosti FPD Media považujeme za racionálne a správne rozhodnutie. Značke Nový čas a ľuďom, ktorí pre ňu pracujú, dáva toto rozhodnutie príležitosť na dlhodobú perspektívu, pretože sa stanú súčasťou veľkého a moderného mediálneho domu,“ uviedol vlastník FPD Media Anton Siekel, ktorý si ponecháva tituly Nový Čas Nedeľa a Žilinský Večerník.
Ako upozorňuje Denník N, NMH už má od roku 2015 v portfóliu aj konkurenčný denník Plus 1 deň. V tejto súvislosti bude možno obchod posudzovať Protimonopolný úrad SR.
Denník Nový Čas kúpil na prelome rokov 2017 a 2018 podnikateľ a šéf Slovenského olympijského a športového výboru Anton Siekel. Jeho dovtedajší majiteľ mediálny koncern Ringier Axel Springer Slovakia sa totiž mienil na Slovensku zamerať len na rozvoj online biznisu, predovšetkým sa chcel sústrediť na spravodajský web Aktuality.sk.
O tom, že Siekel kupoval Nový Čas pre Pentu najmä pre riziko, že by tento biznis nemusel schváliť protimonopolný úrad, sa hovorilo už v roku 2018. Penta aj podnikateľ však takúto teóriu popreli.
Podľa webu Stratégie je Nový Čas najpredávanejším slovenským denníkom. Kupuje si ho približne 35-tisíc čitateľov. Plus 1 deň obsadzuje v rebríčku predaja hneď druhé miesto s priemerným predajom okolo 25-tisíc kusov.
Online podoby zmienených denníkov takisto zaznamenávajú vysokú návštevnosť. Portál Čas.sk dosiahol v septembri 19 272 585 návštev, zatiaľ čo návštevnosť webu Pluska.sk sa vyšplhala až na 21 895 089.
(luc)