Po rokoch cestovania na vlastnú päsť sa ľudia vracajú do cestovných kancelárií

Rozhodne sa zdá, že cestovné kancelárie sú v tomto období mimoriadne šikovné pri prispôsobovaní sa aktuálnym potrebám a výzvam.

dovolenka, exotika, Ilustračné foto. Zdroj: Pixabay.com

Po rokoch cestovania na vlastnú päsť evidujú spoločnosti v cestovnom ruchu výrazný rast dopytu po kompletných dovolenkových balíkoch. Dôvodom sú prudko stúpajúce ceny hotelov a leteniek, ako aj problémy s leteckou dopravou. To zvyšuje zisky cestovných kancelárií.

Kombinácia krízy v oblasti životných nákladov a problémov so štrajkami na letiskách a poruchami lietadiel pridala na príťažlivosti dovolenkových balíkov s pevnou cenou bez neočakávaných dodatočných nákladov. A jednoduchšieho odškodnenia, keď sa niečo pokazí.

Po rokoch, keď ľudia využívali internet na zostavenie vlastných itinerárov, sa trend návratu k hotovým dovolenkovým balíkom, ktorý sa začal minulý rok, toto leto zrýchlil. Tohoročná letná sezóna je pritom najrušnejšia od pandémie ochorenia COVID-19. „Od covidu si viac ľudí rezervuje zájazdy,“ potvrdil Stuart Hatcher, hlavný ekonóm spoločnosti IBA na analýzu údajov v letectve.

Fixné náklady a hodnota za peniaze sú príťažlivé. „V časoch vysokej inflácie, ako v uplynulých dvoch rokoch, umožňujú dovolenkové balíky spotrebiteľom efektívnejšie rozpočty,“ povedala Caroline Bremnerová, senior manažérka Euromonitor pre cestovanie. Cestovné kancelárie tvrdo vyjednávajú s hotelmi, dopravnými spoločnosťami a ďalšími hráčmi, aby znížil náklady.

Oživenie dopytu po dovolenkových balíčkoch je dobrou správou pre cestovný ruch, keďže narastajú obavy, že nadšenie pre leteckú dopravu po pandémii opadne po zvýšení cien leteniek. Najmä v Európe a Severnej Amerike ceny leteniek po pandémii prudko vzrástli.

Dovolenkové balíky zvyčajne oslovujú ľudí s nižším až stredným príjmom, ktorí hľadajú slnko a more s all inclusive ponukou a aktivitami pre rodiny, ako sú plážové kluby. Grécko, Taliansko a Španielsko patria medzi najobľúbenejšie destinácie.

(tasr)