V Bangladéši evakuovali takmer 800-tisíc ľudí z ohrozených oblastí v dôsledku blížiaceho sa cyklónu

V Bangladéši evakuovali takmer 800-tisíc ľudí z ohrozených oblastí v dôsledku blížiaceho sa cyklónu, ktorý sa sformoval nad Bengálskym zálivom.

Očakáva sa, že cyklón prejde cez pobrežie Bangladéša a indického Západného Bengálska v nedeľu okolo polnoci. Indické meteorologické oddelenie uviedlo, že v nedeľu večer pravdepodobne dosiahne maximálnu rýchlosť vetra až 120 kilometrov za hodinu, pričom v nárazoch až 135 kilometrov za hodinu zasiahne západobengálsky ostrov Sagar a bangladéšsky región Khepupara.

Na evakuáciu ľudí do 4 000 cyklónových prístreškov v celej pobrežnej oblasti krajiny nasadili dobrovoľníkov. Vláda taktiež do odvolania zatvorila všetky školy v regióne.

Bangladéš uzavrel aj letisko v juhovýchodnom meste Čitágáon a zrušil všetky vnútroštátne lety do a z mesta Cox’s Bazar. Na 21 hodín letisko uzavrela aj India.

Bangladéšske úrady taktiež pozastavili nakladanie a vykladanie v najväčšom hlavnom námornom prístave krajiny v Čitágáone. Z preventívnych dôvodov začali presúvať viac ako tucet lodí z prístavných mól na hlboké more.

Ide o prvý cyklón v Bengálskom zálive pred tohtoročnou monzúnovou sezónou, ktorá trvá od júna do septembra.

Na väčšine miest v pobrežných okresoch indického štátu Západné Bengálsko sú očakávané mierne až silné zrážky. Očakáva sa búrková vlna vysoká približne jeden meter, ktorá zaplaví nízko položené oblasti pobrežia Západného Bengálska a Bangladéša.

(ap, tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac