„Mami, som v Azove“, Ukrajina zintenzívňuje nábor do armády
Ukrajinská armáda čelí výraznému nedostatku personálu, čo ju donútilo spustiť intenzívnu náborovú kampaň a upraviť podmienky pre nových regrútov.
Podľa francúzskeho denníka Le Monde vojenské jednotky zdôrazňujú výhody ako kvalitný výcvik, možnosť výberu povolania či komunitného ducha. Kreativita siaha od prísnych vojenských plagátov po slogany ako „Mami, som v Azove“.
Ministerstvo obrany zároveň vytvorilo v každej jednotke komunikačné centrá, ktoré okrem propagácie armády oslovujú aj civilistov so zručnosťami využiteľnými v obrannom priemysle. Napriek tomu výsledky zostávajú skromné – napríklad špeciálnu zmluvu pre mladých „18–24“ podpísalo v apríli len 500 ľudí.
Hoci niektorých nováčikov prilákala akcia a adrenalín, odborníci upozorňujú, že očakávania masovej mobilizácie sú nereálne. Podľa analytika Mykolu Beleskova bude personálny nedostatok pre Ukrajinu dlhodobým problémom.
(mja)