Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude premávať medzištátny vlak
Ako informuje portál imhd.sk, vlaky premávajúce medzi Hlavnou stanicou a Devínskou Novou Vsou premávajú ako linka R20 v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Počas výluky nebudú premávať vôbec.
„Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude počas výluky zabezpečená žiadna náhradná doprava. Najrýchlejšie spojenie bude na bicykli cez Cyklomost slobody (cca 7 km)," informuje portál.
Medzi bratislavskou Hlavnou stanicou a Marcheggom bude iba v minimálnom rozsahu zabezpečená náhradná autobusová doprava – päť párov spojov v pracovných dňoch, štyri páry vo voľných dňoch – s cestovným časom 40 minút.
„Kapacita náhradnej autobusovej dopravy bude obmedzená, preto sa odporúča využívať ju iba na cestovanie do/z Marcheggu a okolia," priblížil portál.
Náhradný autobus bude odchádzať z Hlavnej stanice smerom na Marchegg o 6:15, 8:15, 14:15*, 16:15, 18:15 a z Marcheggu smerom do Bratislavy o 7:05, 9:05, 15:05*, 17:05, 19:05.
*) premáva iba v pondelok až piatok, nejde 1. 4., 1. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5., 15. 8. a 1. 11. 2024
„Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné počas výluky využiť vlaky REX premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee, ktoré sú kapacitne posilnené. Medzi Hlavnou stanicou a stanicou Petržalka bude možné obojsmerne cestovať MHD linkami 93 a N93, pričom cestujúcim v autobusoch týchto liniek postačí platný medzištátny vlakový lístok (do/z Rakúska)," upozorňuje imhd.sk.
V dňoch 2. až 22. marca 2024 budú medzi stanicami Bratislava-Petržalka a Parndorf niektoré vlaky REX nahradené náhradnou autobusovou dopravou. Podrobnosti o náhradnej autobusovej doprave nájdete na stránke ZSSK.
V rámci projektu pôjde o komplexnú rekonštrukciu vyše dvojkilometrovej jednokoľajnej železničnej trate od štátnej hranice s Rakúskom po vjazdovú výhybku do stanicu Devínska Nová Ves a jej elektrifikáciu. Keďže tento úsek nie v súčasnosti elektrifikovaný, vlaky medzi Viedňou a Bratislavou cez Marchegg sú ťahané dieselovými lokomotívami.
„Po ukončení projektu bude možné na trať nasadiť elektrické vlaky a zároveň sa vďaka zvýšeniu rýchlosti sa skráti cestovný čas, v budúcnosti by mohla byť jazdná doba vlakov medzi Viedňou a Bratislavou okolo 40 minút (v súčasnosti 69 minút)," spresnil portál zámery projektu.
Zrekonštruovaný úsek nadviaže na zrekonštruovanú a elektrifikovanú dvojkoľajnú trať na rakúskej strane, ktorá má byť dokončená v budúcom roku. Rekonštrukcia je plánovaná na rýchlosť 120 km/h, na rakúskej strane je trať rekonštruovaná až na rýchlosť do 200 km/h.
Počas komplexnej rekonštrukcie trate príde okrem vybudovania nového koľajového spodku a zvršku aj k rekonštrukcii piatich mostov medzi štátnou hranicou a ŽST Devínska Nová Ves tak, aby vyhovovali rýchlosti vlakov 120 km/h.
Z toho jeden most ponad cestnú komunikáciu medzi Mlynskou ulicou a Devínskym Jazerom bude nahradený úplne novým mostom a najdlhší, približne 200-metrový most ponad inundačné územie Moravy, poľnú cestu a cyklotrasu dostane novú desaťpolovú klenbovú nosnú konštrukciu, pričom architektonický vzhľad mosta zostane zachovaný. Podrobné informácie k projektu je možné nájsť na stránke ŽSR.
Verejnú súťaž na rekonštrukciu a elektrifikáciu trate vyhralo združenie firiem PORR Bratislava a PORR Praha s cenou 10,9 mil. eur bez DPH.
(imhd.sk)