Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude premávať medzištátny vlak 

Ako informuje portál imhd.sk, vlaky premávajúce medzi Hlavnou stanicou a Devínskou Novou Vsou premávajú ako linka R20 v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Počas výluky nebudú premávať vôbec.

„Medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom nebude počas výluky zabezpečená žiadna náhradná doprava. Najrýchlejšie spojenie bude na bicykli cez Cyklomost slobody (cca 7 km)," informuje portál.

Súťaž na elektrifikáciu trate z Devínskej Novej Vsi do Rakúska má víťaza

Mohlo by Vás zaujímať Súťaž na elektrifikáciu trate z Devínskej Novej Vsi do Rakúska má víťaza

Medzi bratislavskou Hlavnou stanicou a Marcheggom bude iba v minimálnom rozsahu zabezpečená náhradná autobusová doprava – päť párov spojov v pracovných dňoch, štyri páry vo voľných dňoch – s cestovným časom 40 minút.

„Kapacita náhradnej autobusovej dopravy bude obmedzená, preto sa odporúča využívať ju iba na cestovanie do/z Marcheggu a okolia," priblížil portál.

Náhradný autobus bude odchádzať z Hlavnej stanice smerom na Marchegg o 6:15, 8:15, 14:15*, 16:15, 18:15 a z Marcheggu smerom do Bratislavy o 7:05, 9:05, 15:05*, 17:05, 19:05.

*) premáva iba v pondelok až piatok, nejde 1. 4., 1. 5., 9. 5., 20. 5., 30. 5., 15. 8. a 1. 11. 2024

Bezpečnostný audit na UK: Reakcia na tragédiu v Prahe a evakuáciu

Mohlo by Vás zaujímať Bezpečnostný audit na UK: Reakcia na tragédiu v Prahe a evakuáciu

„Na cestovanie medzi Bratislavou a Viedňou bude možné počas výluky využiť vlaky REX premávajúce zo stanice Bratislava-Petržalka cez Kittsee, ktoré sú kapacitne posilnené. Medzi Hlavnou stanicou a stanicou Petržalka bude možné obojsmerne cestovať MHD linkami 93 a N93, pričom cestujúcim v autobusoch týchto liniek postačí platný medzištátny vlakový lístok (do/z Rakúska)," upozorňuje imhd.sk.

V dňoch 2. až 22. marca 2024 budú medzi stanicami Bratislava-Petržalka a Parndorf niektoré vlaky REX nahradené náhradnou autobusovou dopravou. Podrobnosti o náhradnej autobusovej doprave nájdete na stránke ZSSK.

Ožije ešte v Bratislave legendárny propeler alebo je to len „mŕtvy

Mohlo by Vás zaujímať Ožije ešte v Bratislave legendárny propeler alebo je to len „mŕtvy" projekt patriaci histórii?

V rámci projektu pôjde o komplexnú rekonštrukciu vyše dvojkilometrovej jednokoľajnej železničnej trate od štátnej hranice s Rakúskom po vjazdovú výhybku do stanicu Devínska Nová Ves a jej elektrifikáciu. Keďže tento úsek nie v súčasnosti elektrifikovaný, vlaky medzi Viedňou a Bratislavou cez Marchegg sú ťahané dieselovými lokomotívami.

„Po ukončení projektu bude možné na trať nasadiť elektrické vlaky a zároveň sa vďaka zvýšeniu rýchlosti sa skráti cestovný čas, v budúcnosti by mohla byť jazdná doba vlakov medzi Viedňou a Bratislavou okolo 40 minút (v súčasnosti 69 minút)," spresnil portál zámery projektu.

Hromadné výpovede otriasajú klinikou petržalskej nemocnice

Mohlo by Vás zaujímať Hromadné výpovede otriasajú klinikou petržalskej nemocnice

Zrekonštruovaný úsek nadviaže na zrekonštruovanú a elektrifikovanú dvojkoľajnú trať na rakúskej strane, ktorá má byť dokončená v budúcom roku. Rekonštrukcia je plánovaná na rýchlosť 120 km/h, na rakúskej strane je trať rekonštruovaná až na rýchlosť do 200 km/h.

Počas komplexnej rekonštrukcie trate príde okrem vybudovania nového koľajového spodku a zvršku aj k rekonštrukcii piatich mostov medzi štátnou hranicou a ŽST Devínska Nová Ves tak, aby vyhovovali rýchlosti vlakov 120 km/h.

Kupovaniu investičného bytu na hypotéku by som sa teraz radšej vyhla, radí odborníčka na reality

Mohlo by Vás zaujímať Kupovaniu investičného bytu na hypotéku by som sa teraz radšej vyhla, radí odborníčka na reality

Z toho jeden most ponad cestnú komunikáciu medzi Mlynskou ulicou a Devínskym Jazerom bude nahradený úplne novým mostom a najdlhší, približne 200-metrový most ponad inundačné územie Moravy, poľnú cestu a cyklotrasu dostane novú desaťpolovú klenbovú nosnú konštrukciu, pričom architektonický vzhľad mosta zostane zachovaný. Podrobné informácie k projektu je možné nájsť na stránke ŽSR.

Verejnú súťaž na rekonštrukciu a elektrifikáciu trate vyhralo združenie firiem PORR Bratislava a PORR Praha s cenou 10,9 mil. eur bez DPH.

(imhd.sk)