Putin vymenoval na ministerstvo obrany ďalšieho ekonóma

Ruský prezident Vladimir Putin v pondelok vymenoval na rezort obrany ďalšieho ekonóma. Za námestníka zvolil bývalého zástupcu ministra hospodárstva Olega Savelieva. Informovala o tom agentúra Reuters, podľa ktorej ide ďalší znak snahy Moskvy o zlepšenie ruskej vojnovej ekonomiky.

Putin 12. mája prekvapivo odvolal ministra obrany Sergeja Šojgua a nahradil ho ekonómom bez vojenských skúseností a bývalým vicepremiérom Andrejom Belousovom. Tento krok bol všeobecne vnímaný ako snaha o zefektívnenie výdavkov na obranu a očistenie rezortu obrany, ktorý zasiahol veľký korupčný škandál.

Šojgu viedol ministerstvo obrany od novembra 2012. Putin ho po odvolaní vymenoval za tajomníka Rady bezpečnosti Ruskej federácie.

Saveliev pracoval na ministerstve hospodárstva v rokoch 2008 až 2014. Krátko pôsobil aj ako zástupca Balousova, ktorý v tom čase rezort viedol. Počas uplynulých piatich rokov bol audítorom ruskej účtovnej komory, kde dohliadal na výdavky na obranu a bezpečnosť.

Úplatkársky škandál na ministerstve obrany sa minulý týždeň rozšíril zatknutím šéfa hlavného personálneho riaditeľstva generálporučíka Jurija Kuznecova pre podozrenie z prijatia úplatku obzvlášť veľkého rozsahu.

V jeho bydlisku sa pri prehliadke našla hotovosť v rubľoch a cudzej mene v hodnote viac ako 100 miliónov rubľov. Zaistili uňho zlaté mince, zberateľské hodinky a luxusné predmety, informoval Vyšetrovací výbor Ruskej federácie (Sledkom).

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac