Matúš Vallo: Novelou cestného zákona chcú prinútiť Bratislavu zrušiť cyklopruh na Vajanského nábreží

Matúš Vallo: Novelou cestného zákona chcú prinútiť Bratislavu zrušiť cyklopruh na Vajanského nábreží. Návrh novely zákona o pozemných komunikáciách (cestný zákon) predložil rezort dopravy v týchto dňoch opätovne na skrátené pripomienkové konanie.

„Už od jesene sledujeme snahu mladých bratislavských poslancov Smeru a neskôr aj ministerstva dopravy prinútiť nás zrušiť cyklopruhy na Vajanského nábreží. Táto ich snaha má dnes podobu novely cestného zákona,“ uviedol primátor.

V novele cestného zákona navrhuje rezort dopravy rozšíriť svoje kompetencie o možnosť vykonávať štátny odborný dozor nad cestami prvej až tretej triedy a miestnymi cestami, ak to vyžaduje naliehavý verejný záujem alebo ide o okolnosti hodné osobitného zreteľa. Rezort si tiež navrhuje rozšíriť svoje právomoci o možnosť zaujať stanovisko v prípade, ak cestný správny orgán alebo obec nesúhlasí so záväzným odôvodneným stanoviskom dopravného inšpektorátu.

„Novinkou sú aj astronomické pokuty za nesplnenie nariadenia ministerstva dopravy. V prvom kroku ide o 200-tisíc eur a následne, ak samospráva nevykoná nápravu do 60 dní, tak ďalších 600-tisíc eur, ktoré možno ukladať opakovane až do splnenia politického želania ministerstva,“ uviedol Vallo s tým, že pokuty bude rezort dopravy ukladať bez možnosti odvolania sa.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac