Bratislava: Zavedenie systému PAAS na území Dúbravky sa presúva na rok 2025

Bratislava: Zavedenie systému PAAS na území Dúbravky sa presúva na rok 2025. Hlavné mesto tak robí na žiadosť samotnej mestskej časti.

„Na vyžiadanie mestskej časti Dúbravka je termín spustenia zóny presunutý na rok 2025, kedy sa spustí regulácia parkovania vo väčšej časti mestskej časti súčasne,“ konštatuje bratislavský magistrát.

Do jednej zóny regulovaného parkovania DU1 majú byť zaradené dve lokality. V prvom prípade má ísť o lokalitu Záluhy – východ, ktorá je ohraničená ulicami Harmincova, M. Sch. Trnavského a J. Alexyho. Spustenie zóny plánovalo hlavné mesto pôvodne v roku 2023, neskôr sa spomínal rok 2024. Spolu s ňou má byť regulovaná aj druhá plánovaná časť zóny, a to lokalita Podvornice – východ.

V súvislosti s presunom termínu regulácie ponúka mestská časť zároveň niekoľko voľných parkovacích miest. Ide celkovo o 17 miest na parkoviskách, zoznam ktorých zverejnila samospráva na sociálnej sieti. Záujemcovia o vyhradené parkovacie miesto môžu podať žiadosť v podateľni, prípadne poslať elektronicky prostredníctvom e-mailovej adresy [email protected]. „Parkovacie miesta sa následne prideľujú podľa poradia doručenia a kapacitných možností,“ pripomína samospráva.

Systém Bratislavského parkovacieho asistenta, ktorý bratislavská samospráva označuje za jednu z najväčších reforiem v hlavnom meste, spustili v prvých troch zónach začiatkom roka 2022. Systém mesto postupne rozširuje.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac