Jedným zo symbolov aktuálne rýchlo meniaceho sa sveta automobilov je čínsky koncern BYD. V Európe bola táto automobilka donedávna takmer neznáma, v súčasnosti sú však pred ňou na pozore aj také renomované značky, ako Volkswagen.
BYD si najprv vybudoval silnú pozíciu v domovskej Číne, ako uvádza Bloomberg. Za tri roky sa mu tam podarilo zvýšiť predaje až pätnásťnásobne na súčasné tri milióny kusov ročne.
Nasledovala expanzia na globálne trhy, pričom v súčasnosti BYD exportuje svoje vozidlá už do 95 krajín. Za zmienku stojí, že 20 z nich pribudlo v tomto roku.
V súčasnosti BYD patrí do prvej desiatky najväčších výrobcov automobilov na svete. Koncom roka 2023 dokonca na krátky čas predbehla Teslu a stala sa najväčším predajcom čisto elektrických vozidiel na svete. Spoločnosť navyše nedávno oznámila, že chce vybudovať desať nových montážnych závodov na troch kontinentoch.
Rýchlosť a rozsah tejto expanzie zaskočili svetový automobilový priemysel. Jednou z reakcií sú ochranné dodatočné clá, ktoré majú chrániť domáce automobilky. Kritici čínskych výrobcov vozidiel argumentujú aj tým, že vedenie komunistickej krajiny ich pi expanzii do iných krajín štedro podporuje.
(bra)