Lego nebude poskytovať Dráčiku inzerciu

Spoločnosť Lego je sklamaná z komunikácie na webe Dráčika. Podniká preto príslušné kroky v oblasti inzercie.

Na snímke horská dráha pri vstupe do zábavného parku Legoland 11. augusta 2022 v nemeckom meste Günzburg. Foto: TASR/AP Na snímke horská dráha pri vstupe do zábavného parku Legoland 11. augusta 2022 v nemeckom meste Günzburg. Foto: TASR/AP

Na Slovensku sa pred niekoľkými dňami objavil web, ktorý vyzýva na koordinovanú aktivitu zameranú proti hračkárskemu reťazcu Dráčik. Stránka nesie názov dajte-im-vediet.sk. Web vyzýva bežných ľudí na to, aby prostredníctvom e-mailu kontaktovali firmy na priloženom zozname, ktorých produkty Dráčik predáva, a ozrejmili im, čím ďalším sa táto spoločnosť už niekoľko mesiacov zviditeľňuje.

Reč je o početnom množstve politických a ideologických odkazov, ktoré Dráčik vo forme bannerov umiestňuje na svoj e-shop zhruba od začiatku tohto roka.

https://standard.sk/166053/vojna-nebude-tanky-sem-nepustime-zmudreli-sme-dracik-okomentoval-svoje-bannery/

Lego bude situáciu skúmať naďalej

Prvé lastovičky sa už objavujú. Výrobca originálnych stavebníc Lego zverejnil na sociálnej sieti Facebook predvianočné video. Pod príspevkom sa vzápätí objavilo viacero kritických komentárov v súvislosti s tým, že Lego distribuuje svoje výrobky aj do Dráčika.

Jeden z komentujúcich sa priamo opýtal: „Dobrý deň, dokedy bude Lego dodávať svoje produkty do Dráčika?“ Oficiálna facebooková stránka spoločnosti Lego mu odpovedala, že táto záležitosť sa rieši.

„Dobrý deň, Michal. Veríme, že každý je úžasný a mal by sa cítiť súčasťou tímu, spoločnosti. Boli sme sklamaní, keď sme videli komunikáciu na webe Dráčik, a pozastavili sme propagačnú inzerciu, kým situáciu preskúmame,“ uviedla spoločnosť Lego v komentári.

Foto: Facebook

Majiteľom spoločnosti Dráčik je podnikateľ Dušan Víglaský. Hoci spomenuté kontroverzné odkazy nie sú podpísané, vo všeobecnosti sa predpokladá, že ich autorom je práve tento podnikateľ – až na zopár výnimiek – žijúci vo veľkom mediálnom ústraní.

Dráčik na Slovensku prevádzkuje 74 predajní, v susednom Česku 73. V rekordnom roku 2019 zaznamenal tržby na úrovni 68 miliónov eur. Najúspešnejší z hľadiska zisku bol rok 2020, v ktorom zarobil 2,2 milióna eur. Vlani Dráčik získal ocenenie Obchodník roka. To, či vôbec a ako sa najnovšie dianie odzrkadlí aj na biznisových výsledkoch spoločnosti, ukážu nasledujúce mesiace a roky.

(est)


Ďalšie články