Autor iniciatívy proti Dráčikovi je sklamaný. Pre dodávateľov hračiek sú vraj peniaze na prvom mieste

Predajňa Dráčik. Foto: Pavol Zachar Predajňa Dráčik. Foto: Pavol Zachar

Reakcia dodávateľov Dráčika bola nulová, peniaze sú pre nich až na prvom mieste, konštatuje Štefan Polgári. Prednedávnom inicioval výzvu dodávateľom hračkárstva, aby reagovali na politické príspevky na jeho webe obmedzením obchodných kontaktov.

Iniciatívu Dajte im vedieť spustila dvojica podnikateľov Jakub Rezníček a Štefan Polgári pred necelými dvoma mesiacmi. Ako uvádza Polgári v príspevku na sociálnej sieti LinkedIn, webovú stránku dajte-im-vediet.sk odvtedy navštívilo viac než 29 000 ľudí a iniciatíva bola aj značne medializovaná.

„A viete, čo sa zmenilo? Presne nič. Zero. Nula. Null,“ píše Polgári, ktorý považuje politické príspevky majiteľa firmy Dráčik Dušana Víglaského za blúznenie a demagógiu. Poukazuje pri tom, že na stránku chodia aj malé deti.

Víglaský sa tento rok začal na webe hračkárstva vyjadrovať k rôznym témam: na začiatku kritizoval obrannú zmluvu s USA, neskôr spochybnil aj očkovanie proti covidu, vyzval na mier na Ukrajine či na zabezpečenie dodávok lacného plynu z Ruska. Inokedy si zafilozofoval napríklad o šťastí existencie.

„O to mi celý čas šlo – aby sa na web hračkárstva nedostával taký obsah. Nech si to pán majiteľ píše na blog alebo na sociálne siete,“ vysvetlil Polgári.

Uviedol, že dodávateľom Dráčika napísali stovky ľudí „o tom, čo sa deje“. Napriek tomu firmy nereagovali. „Peniaze sú až na prvom mieste,“ komentoval podnikateľ a miestny poslanec obce Vlachovo za stranu Sloboda a Solidarita.

https://standard.sk/270149/dracika-mozu-svojske-odkazy-vyjst-draho-nova-iniciativa-vyzyva-ludi-aby-odradzali-jeho-dodavatelov/

Krátko po zverejnení výzvy zareagovala firma Lego, ktorá pozastavila na webe Dráčika inzercie svojich stavebníc. Víglaský však následne uviedol, že Dráčik má viac ako sto dodávateľov a Lego ako jediné zrušilo reklamu, ktorá podľa neho ani nikdy neexistovala. „Obchodní partneri ma kontaktovali iba z dôvodu podpory. Čiže tvrdenie, že poškodzujem partnerov a rušia so mnou zmluvy, je čistá lož s číslom 1,“ napísal predajca hračiek. Výrobca originálnych stavebníc na Víglaského otázky, ktoré sú podľa neho v rozpore s ich hodnotami, dostal vyhýbavú odpoveď, že „situáciu monitorujú“.

Nesúhlasne sa voči textu na banneroch postavila aj firma Albi, ktorá v tejto sieti predáva rodinné hry. Ivana Šulganová z marketingu Albi pre SME povedala, že spoločnosť sa s Víglaského názormi nestotožňuje, lebo „medzi naše firemné hodnoty patria tolerancia a rovnoprávnosť“.

Víglaský na webe Dráčika zverejnil tento mesiac už 13 svojich politických komentárov. Minulú nedeľu napríklad v jednom zo svojich doteraz najbizarnejších komentárov ohlásil spustenie ľudovej zbierky na posilnenie protivzdušnej obrany Slovenska. Ironicky píše, že organizátormi sú nadácia Zachráň sa, kto môžeš a nezisková organizácia Koľko nám pošlete, toľko minieme.

„Zbierka sa uskutoční v priestoroch poľnohospodárskeho družstva v obci Zúfalovce. Na mieste vás privíta predseda družstva pán Naďko s jeho asistentkou pani Čauputvárovou, ktorí vám aj ako členovia miestneho bábkového divadla zahrajú americkú frašku s názvom Úprimnosť,“ píše Víglaský.

Na mieste sa údajne bude nachádzať aj „vojenský veterán pán Lektvarský“, ktorý záujemcom „preoperuje nos za uši, a to bezplatne, s doživotnou zárukou od svetových farmafiriem, s ktorými úzko spolupracuje“. Stačí podpísať vlastnú zodpovednosť, dodal Víglaský s narážkou na očkovanie proti covidu.

Majiteľ Dráčika v osobitnom príspevku zverejnil odporúčanie zákazníkom, aby si na jeho webe prezerali iba to, čo v nich nevyvoláva nepríjemné pocity. „Presne tak, ako to robia malé deti. Ak má dieťa záujem iba o bábiku, nebude si prezerať autíčka a naopak,“ dodal.

https://standard.sk/276651/viglasky-z-dracika-pisat-budem-nadalej/

Ďalšie články